Thursday, August 18, 2011

Pemilihan Jantina: Pelik tapi Ajaib!

Salam dan hai readers,



Pernah dengar tips untuk menentukan jantina anak kita? Memang pelik tapi tak salah kan untuk mencuba. Cuba mempengaruhi apa jantina bayi anda? Cubalah kaedah yang lebih luar biasa ... !



Posisi Seksual



Ada yang mengatakan kedudukan anda apabila anda mengandung anak anda boleh menentukan seorang bayi lelaki atau perempuan.

Ramai yang mencadangkan bahawa jika seorang wanita mahukan bayi lelaki adalah sebaik-baiknya ialah posisi "merangkak". Jika boleh, lelaki itu perlu orgasme atau klimaks dahulu, dan selepas itu sesi wanita itu perlu berbaring selama 15 minit.




Jika anda ingin menjadi seorang ibu kepada seorang gadis kecil, memilih kedudukan posisi di atas. Anda harus cuba untuk tidak orgasme/klimaks, kerana semasa orgasm anda melepaskan bahan alkali yang mendorong sperma bayi lelaki.


Melangkah Lebih Dalam

Jika anda berharap mendapatkan seorang bayi lelaki, penembusan yang mendalam oleh pasangan anda seolah-olah memihak kepada sperma Y. Ia kira-kira tahap pH di bawah sana, dimana pembukaan faraj and mempunyai tahap keasidan yang lebih tinggi daripada hujung pangkal rahim.

Kawalan Suhu

Lelaki harus memakai boxers atau seluar dalam lelaki yang loggar kerana ia akan memberikan dia sedikit ruang pernafasan - kajian telah membuktikan bahawa apa-apa yang mengecutkan rantau lelaki tersebut, maka beliau akan mengurangkan jumlah sperma. Jadi elakkan seluar ketat. Selain daripada merasa lebih selesa, ia juga akan membantu untuk perenang Y, kerana mereka lebih suka suhu sejuk. Sebaliknya, sperma X seolah-olah lebih suka suhu yang lebih panas, begitu juga mandi hangat sebelum seks bagi mendapatkan bayi perempuan.



Pendorong Paling Berkesan

Ini adalah agak pelik, tetapi jika anda berminat, anda akan cuba apa saja kan? Ingin bayi lelaki? Pastikan lelaki itu menguasai hubungah dalam tempoh aktiviti. Mahukan bayi perempuan? Ini bermakna tiba giliran wanita untuk menjadi pelopornya!


Kata Yunani:

Yunani Purba percaya kanak-kanak perempuan diciptakan dari sperma daripada testis kiri, jadi mereka akan mengikatnya. Hmmm.. Langkah ini lebih baik ditinggalkan..hanya masa lalu dan pemikiran yang lepas. Maka, berfikirlah ke hadapan!



Kata Islam:

".....(Allah saja yang) mengetahui apa yang ada dalam rahim.."

Dalam Islam ada menjelaskan. Cuba perhatikan hadis di bawah:

"Air (sperma) lelaki berwarna putih dan air perempuan berwarna kuning. Jika kedua-duanya berkumpul, lalu sperma lelaki mengalahkan sperma wanita, maka bayi yang lahir, insyaallah lelaki, sedangkan sperma betina mengalahkan sperma jantan, maka bayi yang lahir, insyaallah perempuan". (Sahih Muslim:315)

Adapun kemiripan anak, jika seorang suami bersetubuh dengan isterinya, lalu sperma lelaki mendahului sperma perempuna, maka si anak akan mirip bapanya, sedangkan jika air mani sperma betina mendahuluinya, maka si anak akan mirip si ibu". (Sahih al-Bukhari:3329) ~Dr Zubaidi Hj Ahmad


Sama-samalah kita merenung sejenak.. Semuanya ketentuan Ilahi. Kita bukan sesiapa untuk menentukannya..

Share n Luv!

5 comments:

miss m said...

wah..teruja....wow!!! nti la dah kawen leh buat ni....nk anak lelaki 1st....hehe...insyaAllah..:)

muhamadsufian89 said...

errr. tak kawen lagi. tapi takpe la baca utk tambah ilmu utk masa depan kan. mekasih utk info ye. :)


http://muhamadsufian89.blogspot.com/2011/08/belajar-loghat-nogori-part-2.html

FN said...

a very good info :) tak salah mencuba kan

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

tq info..bole cube hukhukhukkkk

azu said...

miss m:1st baby boy??mmg best!
Muhamadsufian: xkawin lg pon bole baca, ilmu tak kira ape kan:)
fara n mya: mmg xsalah cuba n berusaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...